آموزش بهینه سازی تورهای گردشگری استانبول و آنتالیا

آموزش بهینه سازی تورهای گردشگری استانبول و آنتالیا

آموزش بهینه سازی تورهای گردشگری استانبول و آنتالیا

آموزش بهینه سازی تورهای گردشگری استانبول و آنتالیا

آموزش بهینه سازی تورهای گردشگری استانبول و آنتالیا

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

معماری اطلاعات وب معماری اطلاعات یک فناوری طراحی و توسعه وب است که از ساختار و شکل‌دهی وب‌سایت‌ها به گونه‌ای حمایت می‌کند که امکان یافتن و قابلیت استفاده را افزایش دهد. به عبارت ساده تر، معماری اطلاعات  در مورد سازماندهی مجموعه های اغلب پیچیده اطلاعات در یک وب سایت در یک ساختار قابل درک و منظم است.همانطور که ما در تلاش برای درک بیشتر در مورد معماری اطلاعات هستیم، اجازه دهید با یادگیری در مورد دو مهم ترین نتیجه آن -قابلیت یافتن و قابلیت استفاده- و سئو سایت شروع کنیم .

یافتن پذیری

یافتن محتوا در یک وب سایت یا هر یک از صفحات آن، توانایی یافتن با استفاده از موتورهای جستجو، از طریق ارجاع یا از درون خود وب سایت از طریق جستجو، جستجو و پرسش در سایت است. این هدف اولیه معماری اطلاعات است. اطلاعات مرتب شده همیشه در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارند و به راحتی قابل کشف هستند. در واقع، بهبود یافتن وب سایت بدون بهبود معماری اطلاعات آن تقریباً غیرممکن است.

قابلیت استفاده

قابلیت استفاده یا تجربه کاربری (UX) معمولاً نتیجه ترکیبی از رابط کاربری (UI) وب سایت و معماری اطلاعات آن (IA) برای سئوکار است. رابطه بین UI و IA با هر وب سایت متفاوت است. در برخی موارد رابط کاربری یک وب سایت با استفاده از معماری اطلاعات از پیش تعریف شده طراحی می شود. در برخی دیگر، ساختار یک وب سایت ممکن است برای ترکیب یک رابط کاربری خاص تغییر کند. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که از آنجایی که الگوریتم های گوگل ارزش زیادی برای تجربه کاربر قائل هستند، می تواند رتبه بندی وب سایت و صفحه نتایجی که در آن ظاهر می شود را تعیین کند.

1. ارزیابی اولیه

مانند تمام تلاش‌های اصلی، اولین قدم در ایجاد زیرساخت اطلاعاتی، دوره‌ای از تفکر است که در طی آن صاحبان وب‌سایت، مشاوران، توسعه‌دهندگان و طراحان گرد هم می‌آیند تا تصمیم بگیرند و جهت وب‌سایت را تعیین کنند. چند نکته برای شفاف سازی در این مرحله، مدل کسب و کار شرکت، استراتژی های برند آن، اهداف آن، مشتریان هدف، نیازها و نیازهای این مشتریان و نحوه برآورده شدن این نیازها در حال حاضر است.

2. ساختار/سازماندهی

این اولین و ابتدایی ترین سطحی است که معماری اطلاعات را می توان در آن پیاده سازی کرد. این قبل از مرحله Wireframing  یا نقشه برداری است که در طی آن یک ساختار مشخص برای وب سایت مهندسی می شود. ساختار سایت باید سطوح مختلف صفحه وب سایت، اولویت ها، دسته بندی ها، سلسله مراتب، لینک ها، لینک های فرعی و نحوه هدایت آنها به یکدیگر را به وضوح مشخص کند.

3. طراحی و چیدمان

هنگامی که ماهیت سلسله مراتب یک وب سایت فرموله شد، گام بعدی این است که آن را از طریق طراحی و چیدمان به گونه ای پیاده سازی کنید که جریان طبیعی اطلاعات و ناوبری را آسان کند. به عنوان مثال، اطلاعات جدید باید همیشه معرفی شود. CTA ها باید برجسته شوند. اطلاعات قدیمی باید سازماندهی شده و سپس جزئیات شوند. این کار را می‌توان از طریق چین‌های صفحه، پیمایش خرده نان، متن‌های همپوشانی، پنجره‌های بازشو، فهرست مطالب و شاخص‌های سایت انجام داد.

4. برچسب زدن

برچسب گذاری دقیق لینک ها و صفحات شما تاثیر بسزایی در پیاده سازی معماری موثر اطلاعات دارد. صاحبان وب سایت باید مطمئن شوند که از اصطلاحات ثابت در سراسر وب سایت استفاده می کنند. علاوه بر این، استفاده از متن‌های جایگزین مناسب برای تصاویر و لنگر متن‌ها برای پیوندها به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا آنها را ایندکس کرده و بهتر درک کنند.

5. محتوا

گام بعدی در انتقال ساختار به وب سایت از طریق محتوا است. این را می توان با گنجاندن عناوین مناسب، تگ های هدر و پاراگراف ها برای هدایت موثر بازدیدکنندگان به بخش های مختلف انجام داد. شما می توانید معماری اطلاعات یک وب سایت را با نوشتن زبان های نشانه گذاری طرحواره و متا داده های منحصر به فرد برای هر یک از صفحات خود بهبود بخشید. این به بازدیدکنندگان کمک می کند تا صفحات شما را تشخیص دهند و بفهمند که هر صفحه چگونه می تواند به آنها کمک کند. توجه به این نکته مهم است که معماری اطلاعات به موتورهای جستجو محدود نمی شود، بلکه به سایر فناوری ها نیز گسترش می یابد که به کاربران کمک می کند آنچه را که در یک محیط اطلاعاتی به دنبال آن هستند پیدا کنند.

طراحی شناختی

شناختی-اطلاعاتی-معماری-و-سئو طراحی شناختی روشی جدید و آتی برای ترسیم معماری اطلاعات و اجرای مراحل مختلفی است که در بالا به آن پرداختیم، با استفاده از روانشناسی شناختی. روانشناسی شناختی  به ما کمک می کند بفهمیم ذهن انسان چگونه کار می کند، چگونه به دنبال اطلاعات است و چگونه به ورودی های حسی خاص پاسخ می دهد. همچنین به ما کمک می‌کند تا فلسفه‌های طراحی، محتوا و چیدمان را که برای چشم انسان راحت‌تر هستند، جداسازی و درک کنیم، و به توسعه‌دهندگان وب‌سایت اجازه می‌دهد تا طرح‌ها و محتوای خود را دستکاری کنند تا پذیرای کاربران بیشتر باشد. روانشناسی شناختی را می توان در معماری اطلاعات برای تصمیم گیری در مورد دو عامل عمده پیاده سازی کرد:

1. مقدار اطلاعات

روانشناسی شناختی به ما کمک می کند تا مشخص کنیم چه مقدار اطلاعات باید در چه زمانی و در کجا به بازدیدکنندگان ارائه شود. تنها مقدار مشخصی از داده‌ها وجود دارد که ذهن یک انسان معمولی می‌تواند در یک زمان معین در خط مقدم قرار دهد، و اگر برای دریافت بیشتر آماده نباشد، تمام اطلاعات جدید را رد می‌کند. یکی از راه های ترجمه این به توسعه وب این است که چگونه بازدیدکنندگان جدید باید فقط با مقدار محدودی از محتوا در صفحه اصلی ارائه شوند. تکه‌های بزرگ‌تری از اطلاعات باید در پشت پیوندها و چین‌ها نگهداری شوند و تنها در صورتی در دسترس کاربران قرار گیرند که فعالانه به دنبال آن باشند.

2. طراحی چیدمان

در طول سال‌ها، دانشمندان طرح‌ها و چیدمان‌هایی را جدا کرده‌اند که ذهن انسان راحت‌تر از همه با آن کار می‌کند. هر محتوا یا اطلاعاتی که با استفاده از این طرح‌بندی‌ها ارائه می‌شود، به راحتی و به راحتی دریافت می‌شود. یکی از نمونه‌های آن این است که چگونه چشم انسان همیشه شروع به جستجوی اطلاعات جدید در سمت چپ هر صفحه می‌کند، در حالی که بیشتر محتوای سمت راست را نادیده می‌گیرد. به همین دلیل است که در اکثر وب‌سایت‌ها، آرم‌های خانه، دکمه‌های منو و لینک‌های دسته‌بندی محصولات در تراز سمت چپ قرار می‌گیرند. پیوندهای مهم باید در مکان هایی قرار داده شوند که به احتمال زیاد بازدیدکنندگان به دنبال آنها هستند. وب‌سایت‌هایی که با استفاده از پیشنهادات طراحی شناختی ساخته می‌شوند برای خوانندگان راحت‌تر و در نتیجه پذیراتر خواهند بود. و در حالی که همیشه خوب است که در طرح ها و محتوای خود متمایز باشید، اما نباید به قیمت مغایرت با مدل های ذهنی مشتریانتان باشد. زمینه دیگری که دانش روانشناسی شناختی ممکن است مفید باشد، تشویق و راهنمایی بازدیدکنندگان برای ثبت نام یا خرید است. این امر با استفاده از Call to Actions قوی و متقاعدکننده  و با ارائه اطلاعات خاص در نقاط کلیدی که خوانندگان بیشتر مستعد اقدام هستند امکان پذیر می شود.

سئو

ضرب المثلی در بین فروشندگان خودرو وجود دارد که می گویند: « اگر نتوانی آن را بگویی، نمی توانی آن را بفروشی ». هرگز این کلمات به اندازه این عصر بازاریابی دیجیتال مرتبط نبوده اند. اساساً، اگر مشتریان شما نتوانند شما را پیدا کنند، نمی توانند از شما خرید کنند. موفقیت یا شکست هر کسب و کاری امروزه اغلب به طور مستقیم با رتبه بندی آن در نتایج جستجو متناسب است. جایی که سئو وارد می شود. در ساده ترین حالت، بهینه سازی موتور جستجو  یا سئو هنر بهبود رتبه یک وب سایت در نتایج موتورهای جستجو است. همچنین یکی از عواملی است که بیشترین تأثیر مثبت را با اجرای بهبود معماری اطلاعات دارد. اجازه دهید بررسی کنیم که چگونه

معماری اطلاعات چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟

SEO-اطلاعات-معماری-و-سئو برای مدت طولانی، معماری سایت به عنوان یک عامل مؤثر بر سئو نادیده گرفته می شد. خوشبختانه این موضوع در سال های اخیر تغییر کرده است. پیشرفت فناوری تجزیه و تحلیل با هزاران شواهد ثابت کرده است که چگونه زیرساخت اطلاعاتی می تواند به وب سایت کمک کند تا قابلیت یافتن خود را از طریق موتورهای جستجو بهبود بخشد. وب سایت هایی با ساختار سایت به وضوح تعریف شده و موثر عملکرد بهتری دارند و در نتایج جستجو رتبه بسیار بالاتری دارند. در زیر برخی از مزایای عمده زیرساخت اطلاعاتی در سئو آورده شده است.

1. نمایه سازی آسان

به همان اندازه که ربات های خزنده گوگل قدرتمند هستند، همیشه به طور خودکار تمام محتوای یک وب سایت را کشف نمی کنند. و تا زمانی که گوگل وب سایت و محتویات آن را ایندکس نکرده باشد، در نتایج جستجو نشان داده نمی شوند. زیرساخت های اطلاعاتی یکی از راه حل های این امر است. با پیاده سازی یک زیرساخت و نقشه سایت خوب و قوی، توسعه دهندگان وب سایت می توانند به صفحات خود کمک کنند تا توسط موتورهای جستجو قابل شناسایی، فهرست بندی و خزیدن بهتر شوند. کسب بک لینک برای تمام صفحات شما نیز یکی دیگر از راه های موثر برای ایندکس شدن توسط گوگل است.

2. کاهش نرخ پرش

از آنجایی که زیرساخت اطلاعاتی مؤثر به این معنی است که یک وب سایت دارای ساختاری واضح و تعریف شده است که بازدیدکنندگان را برای پیمایش و یافتن اطلاعات آسان تر می کند، تجربه کاربری بهتر و در نتیجه زمان بیشتر در صفحه و نرخ خروج کمتر را تضمین می کند.

3. پیوندهای سایت

اگر وب سایت شما دارای ساختار اطلاعاتی کاملاً تعریف شده ای است و پیوندهای آن به طور واضح و جامع برچسب گذاری شده اند تا به راحتی کاربران را راهنمایی کند، الگوریتم Google ممکن است این را تشخیص دهد و به شما پیوندهای سایت اعطا کند. پیوندهای سایت فهرستی فرعی از پربازدیدترین صفحات وب شما هستند که هر زمان که شخصی وب سایت شما را در موتور جستجویی مانند گوگل جستجو می کند همراه با نتیجه اولیه ظاهر می شود. وجود لینک های سایت باعث افزایش اعتبار برند شما و بهبود اعتماد در بین مشتریان می شود.

معماری فنی

معماری فنی یک وب سایت، پیکربندی سخت افزاری و نرم افزاری "back-end" است که معماری اطلاعات آن را فعال می کند. این شامل چارچوب یک وب سایت، پیکربندی سرور سخت افزاری و نرم افزاری آن، زبان های برنامه نویسی و نرم افزار پایگاه داده ای است که روی آن ساخته شده است. ساختار وب سایت ترکیبی از معماری فنی و معماری اطلاعات است. اساساً معماری فنی و اطلاعاتی مانند دو روی یک سکه هستند. در حالی که این معماری اطلاعات مورد نیاز است که نوع فناوری های مورد نیاز برای قدرت بخشیدن به وب سایت را تعیین می کند، همچنین توجه به این نکته مهم است که تا زمانی که یک معماری فنی کارآمد وجود نداشته باشد، معماری اطلاعات موثر قابل پیاده سازی نیست و وب سایت قادر به ارائه آن نخواهد بود. یک تجربه کاربری خوب برای سئو سایت است.