ضد جعل در بسته بندی چاپ دیجیتال ثانویه
ما تمایل داریم که جعل را با چاپ جعلی مرتبط کنیم، اما این یک مشکل مهم برای تولیدکنندگان در صنایع مصرفی است. مجرمان محصولات موجود را دستکاری می کنند یا نسخه های تکراری را برای سود مالی تولید می کنند در حالی که مصرف کنندگان را در معرض خطر قرار می دهند. تخمین زده می شود که فروش کالاهای تقلبی سالانه 600 میلیارد دلار برای مشاغل آمریکایی هزینه دارد.
هر چند هزینه ها فراتر از مقدار دلار است. حذف اقلام تقلبی از بازار چاپ دیجیتال به زمان و منابع نیاز دارد. از دست دادن فروش بالقوه و زوال اعتماد نیز می تواند قابل توجه باشد. مصرفکنندگانی که ناآگاهانه اقلام تقلبی را خریداری میکنند - با عدم کیفیت، یکپارچگی یا حتی خطری برای ایمنی کاربران - تا 35٪ کمتر احتمال دارد دوباره برند را خریداری کنند.
این مشکل تنها زمانی افزایش یافته است که تجارت الکترونیک به رونق خود ادامه می دهد. تنوع بیشتری از محصولات در بازار وجود دارد (و در زمینه های نوظهور مانند CBD)، و مصرف کنندگان به طور فزاینده ای خرید خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. جعلکنندگان همچنین مهارتهایی را برای ایجاد تکرارکنندههای متقاعدکننده توسعه دادهاند.
همانطور که مجرمان با تکنولوژی و رفتارهای خریدار تکامل یافته اند، تولیدکنندگان چاپ و بسته بندی نیز تکامل یافته اند. آنها برای تولید راهحلهای بستهبندی ثانویه، بهویژه کارتنهای تاشو ، که دارای اثرات ضد جعل (که احراز هویت نیز نامیده میشود) بر تکنیکهای چاپ پیشرفته تکیه کردهاند . اینها شامل جوهرهای ویژه، اما همچنین اقدامات چند لایه غیرقابل تشخیص با چشم غیر مسلح است.
شما باید از شریک چاپ و بسته بندی خود در مورد راه حل های ضد جعل آنها به عنوان بخشی از مجموعه خدمات بیشتر آنها بپرسید. می تواند به شما و مشتریانتان آرامش خاطر بدهد و از برند شما محافظت کند. در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.
راه حل های آشکار در مقابل مخفیانه ضد جعل
جعل یک مشکل بینالمللی است که «فوققلبی» - نسخههای تقریباً مشابه محصولات قانونی - راه خود را در دست مصرفکنندگان پیدا میکند. اینها عمدتاً محدود به بازارهای لوازم جانبی مد گران قیمت (کیف پول و ساعت) هستند، اما سایرین نیز تحت تأثیر قرار گرفته اند. وقتی اقلام تقلبی در سایتهای خرید آنلاین تأیید شده، یعنی آمازون نمایش داده میشوند، مصرفکنندگان فریب ظاهر محصول و همچنین فروشنده را میخورند.
برای مبارزه با این روند، ضد جعل و احراز هویت راه حل های مبتکرانه و پیچیده ای از جمله در چاپ و بسته بندی تولید کرده اند.
چاپگرها اکنون می توانند با ترکیبی از راه حل های آشکار و پنهان از محصولات شما محافظت کنند. مخلوط کردن اینها باعث میشود که تقلبیها کپی کردن بستهبندی شما را دشوارتر کنند، اما فراتر از یک عمل فیزیکی است. برخی نشانه های دستکاری را نشان می دهند. برخی از آنها نمایشگرهای بصری هستند که بازسازی آنها بسیار دشوار است. برخی دیگر حتی به کاربران در طول زنجیره تامین این امکان را می دهند تا محصولات شما را ردیابی کنند و مطمئن شوند که به مقصد مورد نظر خود می روند.
راه حل های احراز هویت آشکار
همانطور که از نام آن پیداست، راه حل های آشکار با چشم غیر مسلح آشکار هستند و اهداف متعددی را دنبال می کنند. تکثیر آنها دشوار است و نشانه هایی را برای فروشندگان و مصرف کنندگان برای احراز هویت محصولات فراهم می کند.
جوهرهای تغییر رنگ: نام آنها به حرکت فیزیکی جوهرها اشاره نمی کند، بلکه به توهم ایجاد شده اشاره دارد. وقتی از زوایای مختلف به آن نگاه کنید، رنگ تغییر می کند.
جوهرهای مرواریدی: این جوهرها جلوه بصری درخشانی ایجاد می کنند.
بستهبندیها و برچسبهای دستکاری شده: طبیعتاً این بستهها در مشتریان و فروشندگان نشان میدهند که بستهبندی تغییر یافته یا قبلاً باز شده است.
مهر و موم ها و برچسب های هولوگرافیک: درخشش و گرافیک خاص مهرها و برچسب های هولوگرافیک را نمی توان به راحتی بدون قابلیت های چاپ با کیفیت بالا کپی کرد.
کدهای 2 بعدی و QR تخصصی: با تکیه بر بارکدهای سنتی، احراز هویت کدهای 2 بعدی و QR ایجاد کرده اند تا تولیدکنندگان را قادر به ردیابی محصولات خود کنند. در برخی موارد، مصرف کنندگان می توانند از گوشی های هوشمند خود برای دسترسی به محتوای انحصاری با کد QR استفاده کنند.
راه حل های احراز هویت مخفی
راه حل های پنهان از فناوری دیجیتال برای ایجاد جلوه هایی استفاده می کنند که فقط با ابزارهای مناسب قابل درک هستند. آنها راه های بسیار امنی برای فروشندگان برای تایید اصالت محصولات هستند.
چند مثال عبارتند از:
جوهرهای واکنشگر نور UV و مادون قرمز (IR): در زیر نورهای UV یا IR، این جوهرها اصالت بسته بندی را که تزئین می کنند تأیید می کنند.
جوهرهای ترموکرومیک: این جوهرها تصاویر خاصی را در طول تغییرات دمایی قابل توجه نشان می دهند.
Hidden Indicia: قابلیتی بر روی بسته بندی پنهان است که فقط با لنز یا نرم افزار رمزگشایی خاص قابل مشاهده است.
بارکد دیجیمارک و واترمارک دیجیتال: این علائم نامرئی فقط توسط دستگاه های فعال قابل شناسایی هستند.
برچسب ها : نشانگرهای مولکولی یا نوری نامرئی هستند که به جوهرها و پوشش ها اضافه می شوند. آنها فقط با تجهیزات آزمایشگاهی تخصصی یا دستگاه های تشخیص میدانی اختصاصی که به طور خاص برای هر محلول مارک دار کالیبره شده اند قابل شناسایی هستند.
به خاطر داشته باشید که یک راه حل برای محافظت مناسب از برند شما کافی نیست. بهتر است افکتها را ترکیب کنید تا تقلید از بستهبندی شما برای مجرمان دشوارتر شود. همچنین، هنگامی که به طور مؤثر انجام شود، راه حل های تأیید هویت آشکار و پنهان به طور یکپارچه با بقیه ویژگی های برند و تلاش های بازاریابی شما ترکیب می شود. بسته بندی شما می تواند زیبا و ایمن باشد—لازم نیست یکی یا دیگری باشد.
شریک بسته بندی مناسب مهم است
مبارزه با جعل چیزی نیست که بتوانید آن را ساده بگیرید. از این گذشته، شما زمان و منابع جدی را برای توسعه محصولات خود، ساختن برند و رشد پایگاه مشتریان خود صرف کرده اید. شما نمی توانید اجازه دهید هیچ یک از آن ها به دلیل فعالیت غیرقانونی آسیب ببینند.
به عبارت دیگر: شما می توانید اعتماد کارمندان، سهامداران و مشتریانی را که به برند خود نشان می دهند، تایید کنید.
به همین دلیل است که شما به یک احراز هویت باتجربه در کنار خود نیاز دارید. شریک بسته بندی مناسب به ارزش های شما احترام می گذارد و راه حلی برای ضد جعل ایجاد می کند که مطابق با استانداردهای شما باشد. Oliver Inc. در این زمینه پیشرو بوده و تکنیک های نوآورانه ای را برای تولید کارتن های تاشو با ترکیبی از ویژگی های احراز هویت ایجاد کرده است.
در واقع، مبارزه با جعل مستقیماً با ارزشهای اصلی شرکت ما به عنوان ارائهدهنده راهحلهای خلاقانه و مشتری محور، و همچنین هدف و جایگاه ما مرتبط است: ایجاد تفاوت مثبت در زندگی کارکنان، مشتریان و جوامع، و ارائه خلاقیت، بسته بندی رقابتی و قابل اعتماد و راه حل های چاپی که باعث فروش و آرامش خاطر می شود.
وق با الیور شریک میشوید، میتوانید مطمئن باشید که فقط نسخههای معتبر محصولات شما در قفسهها عرضه میشوند. این چیزی فراتر از محافظت از برند شماست. این در مورد ارائه یک راه حل بسته بندی کامل است که به شکوفایی برند شما کمک می کند.