سئو کلاه سفید در سال 2021 چگونه به نظر می رسد
اگر تا به حال یک وسترن قدیمی را تماشا کرده باشید، میدانید که فردی که کلاه سیاه دارد شرور است و فردی که کلاه سفید دارد قهرمان است. فردی که کلاه سفید دارد آنچه را که درست است انجام خواهد داد. آنها برای عدالت خواهند جنگید آنها صادقانه صحبت خواهند کرد. آنها حتی هنگام شکست دادن حریف خود خویشتن داری و رحمت نشان می دهند. در مقابل، فردی که کلاه سیاه دارد احتمالاً در تعقیب اهداف خود دروغ می گوید، تقلب می کند و دزدی می کند
در بهینه سازی موتور جستجو (SEO) جهان ، این توصیفات به اصطلاحات اشاره به "کلاه سیاه" و "کلاه سفید" SEO منجر شده است. اما سئو کلاه سفید دقیقا چیست؟ و چگونه در سال 2021 کار می کند؟
سئو کلاه سیاه و تاریخچه مختصر گوگل
قبل از اینکه بتوانید اصول سئو کلاه سفید را بررسی کنید، مهم است که در مورد تاریخچه گوگل و نحوه عملکرد سئو به طور کلی صحبت کنید. گوگل موتور جستجویی است که برای اتصال افراد به نتایج مرتبط طراحی شده است. تکرارهای اولیه موتور جستجو تقریباً به طور کامل مبتنی بر دو عامل بود: حضور کلمه کلیدی و رتبه صفحه. اساساً، اگر کلمات کلیدی متداول زیادی را در صفحات خود داشته باشید و تعداد زیادی لینک به سایت شما اشاره داشته باشد، هنگام جستجو برای آن کلمات کلیدی رتبه بالایی کسب می کنید.
تمرینکنندگان «کلاه سیاه» از این استفاده کردند. آنها درگیر تعدادی از تاکتیکهای مبهم بودند، مانند پر کردن کلمات کلیدی در سراسر صفحاتشان - حتی پنهان کردن کلمات کلیدی در کد پشتیبان سایتشان - و ارسال هرزنامه به بک لینکها هر طور که میتوانستند، که تجربه کاربران وب را در این فرآیند از بین میبرد.
در طول سالها، گوگل تعدادی بهروزرسانی را معرفی کرد که برای تنبیه سایتهایی که از فریب یا دستکاری رتبهبندی برای ارتقای رتبهشان استفاده میکنند و سایتهایی که واقعاً تلاش میکنند تا به طور کلی تجربه بهتری را به کاربران ارائه دهند، پاداش دهد. امروز، پایه و اساس گوگل شبیه به آنچه در ابتدا بود (به این معنا که ارتباط و اعتبار را در اولویت قرار می دهد)، اما از منظر فنی حیوانی کاملاً متفاوت است.
و همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، فرار از تاکتیک های کلاه سیاه به طور فزاینده ای دشوار است.
فلسفه کلاه سفید در سئو سایت
بنابراین، اگر تاکتیک های «کلاه سیاه» بد هستند، تاکتیک های «کلاه سفید» چگونه به نظر می رسند؟
فلسفه کلاه سفید ساده است. هر اقدامی که برای وب سایت خود انجام می دهید، چه برای ارتقای رتبه شما باشد یا نه، باید با در نظر گرفتن تجربه کاربر طراحی شود. به عبارت دیگر، اگر اقداماتی انجام دهید که وب را به مکان بهتری برای کاربران معمولی تبدیل کند، از فلسفه کلاه سفید پیروی خواهید کرد.
بسیاری از کارشناسان سئو، از جمله خود من، معتقدند که پیروی از فلسفه کلاه سفید یک الزام اخلاقی است. انجام کاری که برای کاربران وب مناسب است و تلاش واقعی برای تبدیل وب به مکانی بهتر، به ناچار وب را به مکان بهتری تبدیل خواهد کرد. از برخی جهات، این پاداش خودش است.
البته، اخلاق تنها دلیل پیروی از تاکتیک های کلاه سفید نیست.
نتایج بهتر سئو: از آنجایی که گوگل عمداً اعمال کلاه سیاه مانند طرحهای پیوند را جریمه میکند ، پیروی از تاکتیکهای کلاه سفید تقریباً همیشه نتایج بهتری در سئو بهویژه بلندمدت به همراه خواهد داشت. برخی از تمرینکنندگان کلاه سیاه گهگاه شاهد افزایش سریع و ناگهانی رتبهبندی هستند، اما در نهایت، همیشه ضربه میخورند.
شهرت بهتر: نوشتن محتوای خوب، ایجاد پیوندهای قوی و ایجاد تجربیات کاربری بهتر شما را به شهرت بهتری سوق می دهد. مردم نسبت به برند شما مثبت اندیش خواهند بود و احتمال خرید از شما بیشتر خواهد بود - یا به شما وفادار می مانند.
مزایای جانبی: اکثر تاکتیکهای سئو کلاه سفید تا حدی به دلیل مزایای جانبی، بازده سرمایهگذاری (ROI) بالاتری را به همراه دارند. در حالی که تاکتیک های کلاه سیاه به طور منحصر به فردی بر افزایش رتبه بندی متمرکز هستند، تاکتیک های کلاه سفید به روش های مختلفی به سایت شما کمک می کنند.
سئو کلاه سفید در سال 2021 و وطایف یک سئوکار
هر کسی که تجربه SEO داشته باشد می داند که بازی همیشه در حال تغییر است، به لطف فناوری های جدید، الگوهای رفتاری کاربر جدید و به روز رسانی الگوریتم گوگل . بنابراین استراتژی کلاه سفید در سال 2021 چگونه به نظر می رسد؟
طراحی با در نظر گرفتن کاربران هر کاری که انجام می دهید، از طراحی صفحات وب تا نوشتن محتوا، باید با در نظر گرفتن تجربه کاربری انجام شود. اگر یک تاکتیک از تجربه کاربر برای استفاده از الگوریتمهای موتور جستجو کم میکند (مثل پر کردن یک مقاله پر از کلمات کلیدی)، آن را کلاه سیاه در نظر بگیرید. اگر کاربران شما راضی نباشند، گوگل نیز خوشحال نخواهد شد.
بهبود امنیت و سرعت. طراحی و بهینه سازی فنی همیشه باید به نفع امنیت و سرعت سایت باشد. هر چه وب سایت شما سریعتر و ایمن تر باشد، بهتر است. هدف اصلی شما همیشه باید این باشد که تا جایی که می توانید به کاربران خود خدمت کنید.
محتوای شگفت انگیزی ایجاد کنید که در خدمت هدف باشد. محتوا همیشه قلب سئو بوده است و این در سال 2021 نیز صادق است. اما برای اینکه یک رقیب واقعی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) باشید و در عین حال برای کاربران جذاب باشد، محتوای شما باید به نوعی اهدافی مانند اطلاع رسانی یا سرگرم کردن مخاطبان علاقه مند این محتوا نیز باید بی عیب و نقص باشد - بدون پرکننده!
لینک هایی بسازید که مفید باشند. ساخت لینک یک موضوع بحث برانگیز در جامعه سئو است، اما نادیده گرفتن اهمیت لینک ها در افزایش اعتبار دامنه سخت است. در فلسفه کلاه سفید، سودمندی نام بازی است. اگر پیوندهای شما صادقانه، مرتبط، پذیرفته شده توسط ناشران و واقعاً برای کاربران ارزشمند هستند، می توانید آنها را کلاه سفید در نظر بگیرید.
چه بخواهید رتبه های بالاتر، تجربه های کاربری بهتر، شهرت برند بهتر یا ترکیبی از این موارد را داشته باشید، تاکتیک های سئو کلاه سفید فوق العاده موثر خواهند بود. آنها را در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود اولویت بندی کنید.