استراتژی موبایل: چه مشکلاتی را می توانید با یک اپلیکیشن موبایل حل کنید؟
استراتژی موبایل فرآیندی است که شامل انواع مختلف دستگاه های تلفن همراه در استراتژی کلی کسب و کار می شود. صاحبان کسب و کار و یا تحلیلگران همیشه در جستجوی ابزارها و فناوری های جدید برای بهبود کیفیت خدمات خود، دستیابی به بازار گسترده تر و جلب رضایت کاربران نهایی هستند. با این حال، این روزها تمام تکنیک های مورد نیاز در دسترس هستند و افزایش کارایی در کسب و کار شما یا سئو سایت توسط یک سئوکار https://seoword.orgآسان تر است.
اگر بگویم این روزها مردم به موبایل می روند تعجب نمی کنم. معنای تلفن همراه این است که افراد به احتمال زیاد کارها را از طریق دستگاه های تلفن همراه مختلف انجام می دهند. تلفنهای هوشمند در همه جای زندگی ما وجود دارند و بر این اساس، کسبوکارها سعی میکنند از موبایل استفاده کنند زیرا راه آسانتری برای دستیابی به بازار هدف است. آیا تا به حال این سوال را از خود پرسیده اید که "چه کسی تلفن من را کنترل می کند؟". در واقع، هیچ کس تلفن شما را کنترل نمی کند، اما موقعیت جغرافیایی شما یا داده های تلفن همراه رایگان مشابه ممکن است توسط سیستم ردیابی شود تا در هنگام اجرای کمپین های تبلیغاتی از آن استفاده شود. با این حال، به عنوان یک کاربر، همیشه می توانید با تغییر تنظیمات برنامه و درخواست عدم ردیابی، سیستم را از ردیابی داده ها غیرفعال کنید.
داده موبایل چیست؟
خوب، این همان چیزی است که دستگاه های تلفن همراه را قادر می سازد زمانی که کاربران از اتصال Wi-Fi دور هستند آنلاین شوند. دستگاههای مجهز به موبایل میتوانند اطلاعات را از طریق یک اتصال سلولی بیسیم ارسال و دریافت کنند. تا زمانی که اتصال تلفن همراه در دسترس باشد، کاربران می توانند از اینترنت استفاده کنند. بنابراین، داده های تلفن همراه به شما یک اتصال سلولی در هر مکان و در هر زمان می دهد، حتی اگر به هیچ دستگاه Wi-Fi متصل نباشید.
چگونه یک استراتژی موبایلی بسازیم که کار کند؟
در بازگشت به استراتژی تلفن همراه، می خواهم اشاره کنم که ملاحظات زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. ممکن است به افراد بیشتری برای مشارکت نیاز داشته باشید و همچنین ممکن است برخی چالش ها و پیچیدگی ها وجود داشته باشد. اگر این راه را برای دستیابی به موفقیت انتخاب میکنید و میخواهید یک استراتژی موبایلی ایجاد کنید که نه تنها مؤثر باشد، بلکه تأثیرگذار باشد، پس این مقاله برای شماست تا نحوه انجام آن را گام به گام نشان دهید.
مرحله شماره 1 استراتژی کلی کسب و کار را برجسته کنید
برای ایجاد برندینگ قوی و توسعه استراتژیهای خاص برای پیشبرد کسبوکار، ابتدا باید استراتژی کلی شرکت خود را شناسایی کرده و بر آن تأکید کنید. هر اقدام کوچکتر باید از این استراتژی پیروی کند و برای رسیدن به همان هدف نهایی هدایت شود. اهداف کسب و کار، بازار هدف، ماموریت، چشم انداز و اهداف را در نظر بگیرید.
نرم افزار برنامه های شما برای کسب موفقیت و پیشرفت بیشتر برای شرکت شما است. چنین اپلیکیشنی ایجاد کنید که خدمات بهتری ارائه دهد و در دراز مدت برای کاربران کارآمد باشد. ارزش بیشتری برای کاربران نهایی اضافه کنید تا مطمئن شوید برنامه شما مفید است و همچنین به رسیدن به اهداف نهایی در استراتژی تجاری کمک می کند.
مرحله شماره 2 کاربران خود را شناسایی کنید
برای چی کار می کنی؟ البته برای موفقیت در کسب و کار شما. چطور می توانی به آن برسی؟ حدس میزنید؟ مطمئنا با جلب رضایت کاربران. بنابراین، اول از همه، شما باید بدانید که آنها چه کسانی هستند و چه مشکلاتی دارند، ترجیحات و انتظارات آنها چیست و غیره. اگر تصویر کاربر مورد نظر خود را نداشته باشید، نمی توانید روی درست تمرکز کنید. خدمات و محصولات برای رفع نیازها و نیازهای آنها.
کاربران خود را شناسایی کنید
بنابراین، ابتدا بازار را تجزیه و تحلیل کنید و در مورد کاربران اطلاعات کسب کنید: سن، جنسیت، تخصص، مکان، علایق، ترجیحات و غیره. فقط KYC مشتری خود را بشناسید .
مرحله سوم رقبا را تجزیه و تحلیل کنید
مطمئنم، شما می دانید که هر چیزی که مردم نیاز دارند از قبل اختراع شده است و این روزها امکان اختراع چرخ وجود ندارد. بنابراین، ممکن است راه حل های بهتری برای حل مشکلات و رویکردهای متفاوتی برای رویارویی با چالش ها ارائه دهید. برای ارائه چنین نتیجه ای، باید بازار را تجزیه و تحلیل کنید و بفهمید رقبای شما چه چیزی ارائه می دهند. رقبای مستقیم و غیرمستقیم را در نظر بگیرید و تمام خدمات آنها را بیاموزید. سعی کنید پاسخ چندین سوال را بیابید:
- رقبای شما چه کار می کنند؟
- چه کاری را خوب انجام می دهند؟
- چه کاستی هایی انتظار می رود؟
- رقبای شما چه چیزی را از دست می دهند؟
اگر پاسخ همه این سوالات را دارید، یک ایده کلی در مورد بازار دارید که باید ادامه دهید. سپس به راه حل های مختلف فکر کنید و با قابل توجه بودن کسب و کار خود را متحول کنید.
مرحله 4 در مورد نوع برنامه مورد نظر خود تصمیم بگیرید
پس از شناسایی بازار هدف، تجزیه و تحلیل رقبا و شناسایی کاربران هدف خود، به مرحله ای می رسید که در مورد نوع اپلیکیشن موبایلی که می خواهید بسازید فکر کنید. در مورد ویژگی ها و عملکردهایی که می خواهید در برنامه خود مشاهده کنید فکر کنید. شما این فرصت را دارید که بین یک برنامه بومی یا چند پلتفرمی یکی را انتخاب کنید . برای واضح تر صحبت کردن، این است که یک برنامه متفاوت برای هر سیستم عامل (iOS، Android) یا یک برنامه برای همه داشته باشید. همچنین ممکن است به انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی برای برنامه های موبایل فکر کنید . با این حال، اگر چندان فردی فنی نیستید، با یک تیم توسعه موبایل کار کنید و درباره همه افکار، نیازها و انتظارات خود صحبت کنید.
در مورد نوع برنامه مورد نظر خود تصمیم بگیرید
یک شرکت توسعه موبایل خوب به تمام سوالات شما پاسخ می دهد، نیازهای شما را درک می کند و بهترین راه حل های ممکن را ارائه می دهد. در AIST Global، ما بحث رایگان درباره ایده های شما را ارائه می دهیم. کافیست با متخصصین ما تماس بگیرید تا پاسخ حرفه ای به شما ارائه شود. آنها همه چیز را با جزئیات توضیح خواهند داد.
در زیر همچنین برخی از مشکلات تجاری را مورد بحث قرار خواهیم داد که یک برنامه تلفن همراه به حل آنها کمک می کند.
مرحله شماره 5 در مورد روش شناسی فکر کنید
هنگام برنامه ریزی توسعه اپلیکیشن موبایل خود، یک نقشه راه تهیه کنید و در مورد راه و روشی که در طول فرآیند کلی توسعه باید دنبال کنید، تصمیم بگیرید. هنگام همکاری با یک شرکت توسعه، حتما این نکته را نیز مطرح کنید. آنها همه چیز را عمیق تر توصیف می کنند تا به وضوح تصور کنید که بهترین راه حل برای انتشار برنامه شما کدام است. به عنوان مثال، می توانید برنامه را مرحله به مرحله توسعه و راه اندازی کنید. به این ترتیب، حداقل محصول قابل دوام است(MVP) بازاریابی می شود و شما پاسخ آن را دریافت می کنید. این به شما کمک می کند ترجیحات کاربر را بهتر درک کنید و بقیه مراحل توسعه را برنامه ریزی کنید. در اینجا شکل دیگری از حمایت وجود دارد. اگر متوجه شدید که محصول به طور گسترده پذیرفته نشده است یا مردم از استفاده از آن جلوگیری می کنند، ممکن است تغییراتی ایجاد کنید و از رفتن به مسیر اشتباه اجتناب کنید. انواع بیشتری برای انتخاب وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید MVP را در مقابل POC در مقابل نمونه اولیه مقایسه کنید . یک تیم توسعه خوب به شما کمک می کند تا بر آنچه واقعاً نیاز دارید تمرکز کنید.
مرحله 6 در مورد استراتژی ورود به بازار خود تصمیم بگیرید
چشم انداز های دیجیتال بسیار مهم است. نحوه ورود شما به بازار هدف به طور قابل توجهی بر نحوه واکنش مردم به محصول شما تأثیر گذاشت. به کمپین های جالب برای ورود به بازار فکر کنید. تبلیغات اجرا کنید، محتوای جذاب ارائه دهید، در صورت نیاز، آگهی ها، بیلبوردها را تهیه کنید، بنرها را قرار دهید و هر کاری که ممکن است برای برانگیختن علاقه مردم به خدمات خود انجام دهید. آگاهی از برند شما اولین هدفی است که باید روی آن تمرکز کنید. شامل تصاویر بصری، رنگ برند خود را انتخاب کنید، یک لوگوی جذاب و یک سبک منحصر به فرد از محتوا ایجاد کنید . مطمئن شوید که اپلیکیشن شما در بازار هدف قابل تشخیص است و مردم در مورد آن اطلاع دارند. اگر تأثیر مثبتی داشته باشید، کاربران بالقوه برنامه شما را نصب میکنند یا حداقل آن را به خاطر میآورند و در نظر داشته باشند که در صورت لزوم این کار را انجام دهند.
در مورد استراتژی رفتن به بازار خود تصمیم بگیرید
بعدش چی؟
مشکلات تجاری یک اپلیکیشن موبایل به حل آن کمک می کند
همانطور که در بالا قول دادهام، اکنون میخواهم موقعیتهایی را ارائه کنم که یک اپلیکیشن موبایل خوب ممکن است راهحل مناسبی باشد و به شما در بهبود کسبوکارتان کمک کند. بنابراین، مزایای اپلیکیشن های موبایل را شناسایی کرده و درک خواهید کرد که چگونه از محیط کسب و کار پشتیبانی می کنند. اینجا هستیم.
شماره 1 جمع آوری و پردازش داده ها
هر نوع سند، عکس یا بینش کاربر مفید برای کسب و کارها بسیار ارزشمند است. برنامه ها به جمع آوری چنین داده ها و آمار و استفاده از آنها برای بهبود خدمات کمک می کنند. تمرکز اصلی شما افزایش کیفیت و همچنین عملکرد خدمات ارائه شده است. به عنوان مثال، هنگام بررسی نتایج ممکن است متوجه شوید که کاربران چگونه در برنامه شما حرکت می کنند، آیا یافتن عملکردهای مورد نیاز آسان است یا خیر، و غیره. با تکیه بر این داده ها می توانید اقداماتی را برای بهبود خدمات انجام دهید.
علاوه بر این، اگر تصمیم به کسب درآمد از برنامه خود بگیرید ، ممکن است جمع آوری داده ها نیز پردازش شود . این یک رویکرد پذیرفته شده برای کسب درآمد اضافی با درخواست شما است. حتی برخی از شرکت ها کسب درآمد را تنها راه کسب درآمد می دانند.
البته این داده ها ممکن است به صورت دستی نیز جمع آوری شوند. اما به این ترتیب در زمان بسیار صرفه جویی می کنید و بلافاصله فایل آماده را وارد می کنید.
شماره 2 بهبود خدمات مشتری
مشتریان بالقوه و فعال، افراد کلیدی در موفقیت کسب و کار شما هستند. این دلیلی است که همیشه شما را به تحلیل ترجیحات آنها و ارائه خدمات برای جلب رضایت کاربران نهایی ترغیب می کند. تجربه کاربری عالی گواه این است که راه حل موثری ارائه می دهید که مردم دوست دارند از آن استفاده کنند و با آن برخورد کنند. برخی از رایجترین روشها برای اطمینان از تجربه مشتری عالی، حل سؤالات مشتریان و ارائه آخرین پیشنهادات و بهروزرسانیهای محصول جدیدتان است.
بهبود خدمات مشتری
یک برنامه تلفن همراه هوشمند توسعه یافته ممکن است بهترین راه حل ممکن برای بهبود خدمات مشتری باشد. اقدامات به طور خودکار بدون تأثیر شما اجرا می شوند تا کاربران به نتایج فوری دست پیدا کنند.
شماره 3 ارتباطات داخلی بهتر
برنامه های کاربردی سازماندهی ارتباطات داخلی بین کارکنان در یک شرکت را آسان تر و موثرتر می کند. فرآیند نظارت بر کارمندان بسیار ضروری است، اما زمان بر است. برنامه ها کار را آسان تر می کنند. یک برنامه تلفن همراه مدیریت تیم موثر به شما کمک می کند تا ارتباط بین بخش های مختلف سازمان خود را به طور یکپارچه ساده کنید. و با این حال، حتی میتوانید کارهای فعلی هر یک از کارکنان خود را حتی زمانی که مستقیماً در محیط اداری شما کار نمیکنند، مانند رانندگان ناوگان و توزیعکنندگان محصولات، ردیابی کنید. نرمافزار مدیریت ناوگان و برنامههای تحویل محصول بر اساس تقاضا، نمونههای روشنی از این نوع برنامههای تلفن همراه هستند.
#4 کار از راه دور
کار از راه دور یکی دیگر از مزایای خوب اپلیکیشن موبایل است. این چیزی است که نمی توانید از هیچ منبع دیجیتال دیگری دریافت کنید. همه ما می دانیم که زمان چندان مناسب نیست و در این روزهای سخت بسیاری از مشاغل در حال تعطیل شدن هستند. دلیلش را حدس میزنید؟ زیرا آنها نمی توانند منابع زیادی را پیدا کنند که بتواند به آنها کمک کند تا در شرایط از راه دور کار کنند . اما در مورد اپلیکیشن های موبایل اینطور نیست. این روزها همه دارند موبایل می روند. طبق آمار، در کل جهان 3.5 میلیارد کاربر گوشی هوشمند وجود دارد. و در چنین بازار وسیعی، راه اندازی برنامه های تلفن همراه خود برای کارمندان یا حتی برای مشتریان هرگز دشوار نخواهد بود. در عین حال، می توانید با یک اپلیکیشن در دستتان ارتباط خود را حفظ کنید و تمامی عملیات های کوچک و بزرگ خود را مدیریت کنید.
شماره 5 افزایش تعامل با مشتری
با شروع بهروزرسانیهای پیشنهادی و بارگیری محتوا برای ایجاد درخواستهای پشتیبانی، برنامههای تلفن همراه به شما کمک میکنند تا تعامل بیشتری با مشتری خود داشته باشید. رویکرد اول موبایل به شما کمک می کند تا تعامل مشتری را افزایش دهید و میزان رضایت کلی مشتری را بهبود بخشید. چه چیز دیگری ممکن است بیشتر از اینکه در ذهن مشتری به عنوان یک ارائه دهنده خدمات خوب باشد؟ احتمالا هیچی
شماره 6 مدیریت وظایف
مخصوصاً در استارتاپ ها و شرکت های کوچک، همان متخصص وظایف و حتی سمت های مختلفی را بر عهده دارد. بر این اساس، آنها به احتمال زیاد وظایف مهم را از دست می دهند، یا موفق به انجام ضرب الاجل نمی شوند. بنابراین، آنها باید زمان و وظایف را مدیریت کنند. اپلیکیشن های موبایل ممکن است کمک بزرگی در این زمینه باشند. آنها در بهبود مدیریت وظایف و همچنین مدیریت زمان کارمندان پشتیبانی بزرگی خواهند بود. بنابراین، برای افزایش بهره وری، باید کار را به شیوه ای مؤثر انجام و مدیریت کنیم.
شماره 7 بهبود فرآیند کسب و کار
برنامه های موبایل وضوح را به کسب و کار ارائه می دهند. به طور کلی، کارایی کسب و کار اغلب با سادهسازی ارتباطات سازمان، مدیریت گردش کار، حل مشکلات داخلی، پاسخ سریعتر مشتری و موارد دیگر بهبود مییابد. قبل از ساخت اپلیکیشن موبایل، باید استراتژی درستی را در ذهن داشته باشید تا با هدف بهبود فرآیند کلی کسب و کار توسعه داده شود.
آیا برای شروع توسعه اپلیکیشن موبایل خود آماده اید؟ با چرخه عمر توسعه اپلیکیشن آشنا شوید و اولین قدم را بردارید. معمولاً پیچیده ترین است، اما جای نگرانی نیست. در صورت نیاز به مشاوره یا پشتیبانی، از تماس با ما دریغ نکنید! بسیاری از کسب و کارها در حال حاضر راه موفقیت را آغاز کرده اند. پشت جریان نمانید.
https://seoword.org