آنچه باید در مورد "YMYL" در سئو بدانید
اینترنت تقریباً هر نوع محتوایی را دارد که می توانید تصور کنید (و برخی از آنها را ترجیح می دهید تصور نکنید). اما برای همه ما کاملاً واضح است که برخی از آن محتوا از سایر محتواها مهمتر است. به عنوان یک مثال افراطی، اطلاعات در مورد نحوه اجرای مانور هایملیچ بر روی فردی که در حال خفگی است، مهمتر از داستان های طرفداران بازی تاج و تخت است – هیچ کس نمی تواند با فن تخیلی جان کسی را نجات دهد.
گوگل که همیشه مشتاق است بهترین و مرتبط ترین نتایج را در جستجوهای خود به مردم ارائه دهد ، این سلسله مراتب را تشخیص می دهد - و بر این اساس برای برخی از انواع محتوا بیش از سایرین ارزش قائل است. اما این تمایز دقیقاً چگونه کار می کند؟ و چگونه می توان از آن بهره برد؟
اینجاست که YMYL وارد عمل می شود.
YMYL در سئو چیست؟
YMYL مخفف «پول یا زندگی شما» است، اما نگران نباشید، این یک تهدید نیست. در عوض، این توصیفی از نوع خاصی از محتوا است. همانطور که از نام آن پیداست، YMYL به محتوایی اطلاق میشود که قدرت تأثیرگذاری بر یک تصمیم مهم مربوط به پول یا زندگی افراد را دارد. این محتوا نسبت به سایر انواع محتوا مهمتر است و بنابراین از استاندارد کیفیت بالاتری برخوردار است.
همانطور که گوگل در گذشته بیان کرده است، "ما استانداردهای رتبه بندی کیفیت صفحه بسیار بالایی برای صفحات YMYL داریم، زیرا صفحات YMYL با کیفیت پایین می توانند به طور بالقوه تاثیر منفی بر شادی، سلامت، ثبات مالی یا ایمنی فرد داشته باشند."
نمونه مانور Heimlich من از مقدمه این مقاله کاملاً در اینجا مناسب است. این محتوایی است که اگر به خوبی نوشته شده، آموزنده و مختصر باشد، احتمالاً می تواند جان یک فرد را نجات دهد. محتوایی که به افراد توصیه می کند چگونه پس انداز زندگی خود را برای دوران بازنشستگی مدیریت کند، می تواند به همین ترتیب مهم در نظر گرفته شود.
انواع مختلفی از محتوای YMYL وجود دارد که گوگل باید در الگوریتم خود در نظر بگیرد، زیرا محدود به یک صنعت یا ژانر نیست. تشخیص دقیق اینکه چه چیزی شامل و چه چیزی نیست کمی سخت است (زیرا فهرست جامعی برای بررسی وجود ندارد)، اما اینها انواع محتوایی هستند که ما عموماً در نظر می گیریم که شامل شوند:
• اخبار و رویدادهای جاری.
• دولتی، حقوقی و مدنی.
• دارایی، مالیه، سرمایه گذاری.
• علم پزشکی و ایمنی بهداشت.
• اطلاعات برای گروه ها (این می تواند شامل گروه هایی بر اساس وضعیت جانبازی، وابستگی مذهبی، قومیت و سایر پارامترها باشد).
• خرید کردن.
غذای آماده بزرگ: چرا YMYL مهم است
بنابراین، نکته اصلی در اینجا چیست؟
محتوایی که قدرت تأثیرگذاری بر سلامت و امور مالی افراد را دارد، مهمتر از سایر محتواها تلقی میشود - و با دقت بیشتری ارزیابی میشود. اگر میخواهید شانسی برای رتبهبندی بالا با محتوای YMYL داشته باشید، باید آن را تا حد امکان باکیفیت کنید.
برای افزایش کیفیت کار نوشتاری خود چه کاری می توانید انجام دهید؟
استفاده از EAT برای بهتر کردن محتوای YMYL
امیدواریم معرفی نام اختصاری جدید در این مرحله چندان گیج کننده نباشد.
EAT مخفف یادمانی است که به خاطر سپردن سه ویژگی مهم آنچه که گوگل محتوای «کیفی» میداند آسانتر میکند - محتوایی که متخصص، معتبر و قابل اعتماد است. اگر بتوانید تمام محتوای YMYL خود را با تخصص، اقتدار و اعتماد بسازید، در موقعیت بسیار خوبی خواهید بود.
بنابراین، چگونه می توانید آن را انجام دهید؟
از کارشناسان بخواهید محتوای شما را بنویسند. اگر کارشناسانی دارید که قبلاً برای سازمان شما کار می کنند، از آنها بخواهید بهترین محتوای شما را بنویسند. در غیر این صورت، برای استخدام افرادی کار کنید که در زمینه خود متخصصان کارکشته و با تجربه هستند.
منابع خود را بررسی کنید هنگام تحقیق در مورد موضوع انتخابی خود، منابع خود را بررسی کنید. شما اطلاعات خود را از وب سایت دیگری دریافت می کنید، اما آنها آن را از کجا دریافت می کنند؟ اگر با کسی مصاحبه می کنید، چه چیزی او را واجد شرایط صحبت در مورد این موضوع می کند؟
منابع خود را ذکر کنید همیشه مطمئن شوید که منابع خود را ذکر می کنید. این می تواند محتوای شما را معتبرتر کند و راهی برای خوانندگان شما فراهم کند تا واقعیت شما را بررسی کنند.
از اطلاعات نادرست یا هدایت نادرست خودداری کنید. این باید ناگفته نماند، اما هرگونه شواهدی مبنی بر اطلاعات نادرست یا گمراه کردن مخاطبان شما با محتوای YMYL به شدت برخورد می شود. برای دقت و صداقت تلاش کنید.
دقیق باشید در محتوای خود تا حد امکان توصیفی کامل باشید. آمارها را ذکر کنید، استدلال های متقابل را ذکر کنید و سعی کنید تصورات غلط احتمالی را به طور فعال برطرف کنید.
حرفه ای بنویس باز هم، این باید داده شده باشد، اما کار شما باید واضح و آسان باشد. اگر پر از اشتباهات ساده باشد یا پردازش آن سخت باشد، رتبه بندی نخواهد شد.
به روز رسانی کنید. محتوای شما برای همیشه کاملا دقیق باقی نمی ماند. همانطور که اطلاعات جدید آشکار می شود، مهم است که به عقب برگردید و کار خود را به روز کنید.
جمع آوری بازخورد و ویرایش. همچنین ایده خوبی است که از همتایان و خوانندگان خبره بازخورد دریافت کنید - و در صورت لزوم ویرایش کنید.
در حالت ایده آل، شما باید تلاش کنید تا تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن همه محتوای تولید شده را بهبود بخشید. این امر به ویژه در صورتی صادق است که بخواهید بر صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای عبارات مرتبط با صنعت خود تسلط داشته باشید. اما اگر در حال نوشتن محتوای YMYL هستید، مهمتر است - و چیزی نیست که بتوانید از آن غافل شوید.
منبع: سئوورد یک سایت سئوکار